Listopad

Listopad

reż.

Rainer Sarnet

2017, 1 godz. 55 min

Młoda dziewczyna, Liina, pracuje na farmie w niewielkiej wiosce. Jej myśli i uczucia skupiają się na Hansie, w którym jest beznadziejnie zakochana. Tęsknota zmienia bohaterkę w wilkołaka. Fabuła łączy w sobie elementy magii, czarnego humoru i romantycznej miłości. Film jest oparty na bestsellerowej estońskiej powieści Rehepapp Andrusa Kivirähka. Wątki pogańskiej mitologii estońskiej przeplatają się w niej z europejską mitologią chrześcijańską. Obie poszukują starożytnej siły, dzięki której człowiek ma duszę. To historia właśnie o pragnieniu posiadania duszy, o jej sprzedaniu i życiu bez niej.

Nagrody

Festiwal Filmowy w Tribece 2017: nagroda za najlepsze zdjęcia w kategorii międzynarodowych filmów fabularnych dla Marta Taniela

Rainer Sarnet

Reżyser filmowy i teatralny, krytyk filmowy, twórca komiksów. Urodził się w 1969 roku w Rakvere w Estonii. W 2007 roku zadebiutował filmem Where Souls Go (Kuhu põgenevad hinged). Kolejny film z 2011 roku Idoot był zainspirowany powieścią Fiodora Dostojewskiego. Jego światowa premiera odbyła się na Międzynarodowym Festiwalu Filmowym w Busan, otrzymał nagrodę za najlepsze zdjęcia w Tallinie na Festiwalu Black Nights.

Wybrane filmy

1998: Libarebased ja kooljad

2007: Kuhu põgenevad hinged

2011: Idioot

scenariusz Rainer Sarnet
na podstawie powieści Andrusa Kivirähka
zdjęcia Mart Taniel
muzyka Jacaszek
scenografia Jaagup Roomet, Matis Mäesalu
charakteryzacja Anu Konze
kostiumy Jaanus Vahtra
charakteryzacja Anu Konze
dźwięk Marco Vermaas
montaż Jarosław Kamiński
obsada Rea Lest, Jörgen Liik, Dieter Laser, Katariina Unt, Taavi Eelmaa, Arvo Kukumägi, Heino Kalm, Meelis Rämmeld
produkcja Homeless Bob Production OÜ
producent Katrin Kissa
koprodukcja PRPL B.V., Opus Film
koproducenci Ellen Havenith, Łukasz Dzięcioł
kierownicy produkcji Maario Masing, Lili Pilt, Andres Arro, Magdalena Malisz
producent wykonawczy Katrin Kissa, Ellen Havenith, Łukasz Dzięcioł

Legenda
Konkurs Główny
Konkurs Inne Spojrzenie
Konkurs Filmów Krótkometrażowych
Sekcje pozakonkursowe