Noś dłużej, oglądaj dłużej

20 - 25 września | 00:00 - 00:00
Noś dłużej, oglądaj dłużej

Moda i kino to najbardziej demokratyczne formy wyrażania siebie. Operują emocjami i zawsze są w awangardzie światowych zmian, mając ogromny wpływ na kulturę i społeczeństwo. Festiwal w Gdyni jest tego świetnym dowodem, decydując się podczas tegorocznej edycji na przyłączenie do grona „zielonych festiwali” i promowanie w branży proekologicznych wyborów. Nieodłącznym elementem festiwali jest tzw. czerwony dywan, czyli prezentacja gwiazd i ich kreacji, ale też ważkich kwestii społecznych czy środowiskowych. Wielu uczestników najważniejszych światowych imprez wybiera na czerwony dywan kreacje vintage lub te, które nosili już na innych galach. Takie podejście jeszcze niedawno uchodziłoby za faux pas, dziś jednak zyskuje coraz większe uznanie branży i fanów kina. W tym roku do grona partnerów Festiwalu w Gdyni dołącza marka Electrolux, która promuje ideę cyrkularności, będącą wyrazem mądrości i odpowiedzialności za naszą planetę. Electrolux inspiruje gwiazdy i gości największego święta polskiego kina do wyboru kreacji z myślą o środowisku. W tym celu otwiera Showroom Cyrkularny Electrolux, w którym można wypożyczyć kreacje na czerwony dywan, Galę Zamknięcia Festiwalu oraz inne wydarzenia towarzyszące. Znajdą się w nim wyjątkowe stroje vintage wyselekcjonowane
przez zespół stylistów i kostiumografów. Electrolux objął także patronat nad pozakonkursową sekcją Czysta Klasyka, w trakcie której będzie można zobaczyć zrekonstruowane cyfrowo klasyki polskiej kinematografii. To dzieła, które należy znać i zachować w jak najlepszej kondycji na jak najdłużej, dla kolejnych pokoleń widzów. Dodatkowo na Placu Grunwaldzkim zostanie uruchomiona strefa „Noś dłużej”, działająca we współpracy z Ubrania do
Oddania. Znajdziemy w niej ubrania vintage, m.in. perełki kolekcjonerskie z lat osiemdziesiątych. Niewątpliwą atrakcją przestrzeni jest scenografia, której głównym elementem są looki inspirowane bohaterami filmów pokazywanych w sekcji Czysta Klasyka, przygotowane z wykorzystaniem ubrań pochodzących z e-butiku „Noś dłużej”. Electrolux to firma, która wywodzi się z przodującej w ekologicznych projektach Szwecji. W naszą globalną strategię wpisana jest troska o planetę. Ogromnie się cieszymy, że dzięki współpracy z FPFF w Gdyni, łącząc modę i kino, możemy razem namawiać Państwa do tego, aby nosić dłużej i oglądać dłużej.

Życzymy pięknych festiwalowych emocji!