Badania publiczności na 50. FPFF

Pomorska Fundacja Filmowa w Gdyni oraz Wydział Geografii Społeczno- -Ekonomicznej i Gospodarki Przestrzennej UAM w Poznaniu zachęcają gości i uczestników 50. Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych do wzięcia udziału w badaniach ankietowych, dzięki którym możemy w większym stopniu dostosować program i organizację FPFF do potrzeb naszych widzek i widzów.
Badania publiczności FPFF organizowane są (z pandemiczną dwuletnią przerwą) od roku 2018 w sposób w polskiej praktyce bezprecedensowy. Badania ilościowe i jakościowe prowadzone metodą sondażu bezpośredniego pozwoliły Fundacji lepiej poznać widzów i dostosowywać do nich zmiany w programie, komunikacji, marketingu. Przyniosły one realną wiedzę na temat wpływu Festiwalu na rozwój lokalny, zachowań uczestników, ich wyborów konsumpcyjnych i preferencji kulturalnych oraz na temat potencjału ekonomicznego imprezy.
Tym razem badania koncentrować się będą na relacji miasto–Festiwal– mieszkańcy. Celem badania jest poznanie opinii mieszkańców na temat wpływu FPFF na życie codzienne, przestrzeń publiczną, gospodarkę lokalną, kulturę i wizerunek miasta. Naszych respondentów będziemy pytać m.in. o znajomość i uczestnictwo w Festiwalu, o jego wpływ na codzienne życie i funkcjonowanie miasta, o postrzeganie korzyści FPFF przez mieszkańców oraz o widoczność Festiwalu w przestrzeni miejskiej i znaczenie lokalizacji w Gdyni.