Błękitny krzyż
Luty 1945 roku, Podhale. Na terenach wciąż jeszcze kontrolowanych przez Niemców znajduje się niewielki partyzancki szpital, kierowany przez doktora Juraja. W obliczu zbliżającego się frontu i ciężkiego stanu pacjentów lekarz przedziera się na polską stronę i zwraca o pomoc do członków zakopiańskiego oddziału TOPR. Toprowcy podejmują się przeprowadzenia szalenie ryzykownej akcji ratunkowej. W ekstremalnych warunkach, przy ciągłym zagrożeniu ze strony wroga, docierają do szpitala i rozpoczynają ewakuację. Podczas powrotu do...

Człowiek na torze
Historia doświadczonego maszynisty, zwolnionego pod urojonym zarzutem sabotowania nowych metod pracy. Poznajemy jego historię z opowieści jego współpracowników, wygłoszonych po jego tragicznej śmierci. Przedstawiają oni jego sylwetkę w różnym świetle, by na końcu okazało się, iż poświęcił się on dla uratowania pociągu oraz jego pasażerów przed katastrofą. Film oparty na opowiadaniu Jerzego Stefana Stawińskiego Tajemnica maszynisty Orzechowskiego. Seans poprzedzi wprowadzenie Miłosza Stelmacha – filmoznawcy, krytyka filmowego, redaktora naczelnego kwartalnika...

Eroica
Film stanowi połączenie dwóch nowel. Część pierwsza przedstawia historię warszawskiego cwaniaka Dzidziusia, który przypadkowo wciągnięty w powstanie warszawskie, zdobywa się na czyn bohaterski, choć właściwie niepotrzebny. Druga część rozgrywa się w niemieckim oflagu, gdzie krąży legenda o rzekomej ucieczce porucznika Zawistowskiego. Tylko nieliczni znają prawdę, jednak nie wyjawiają jej, by nie odbierać nadziei współtowarzyszom. Seans poprzedzi wprowadzenie Miłosza Stelmacha – filmoznawcy, krytyka filmowego, redaktora naczelnego kwartalnika „Ekrany”.

Kierunek – Nowa Huta!
Dokument opowiadający o budowie i pierwszych dniach funkcjonowania Nowej Huty. Jest to pierwszy film zrealizowany przez Andrzeja Munka. Podstawowym tematem dzieła jest praca i bezbłędnie działająca huta. Jednak na ekranie widać także obrazy z życia codziennego. To wzorcowy przykład socrealizmu w polskiej kinematografii. Seans poprzedzi wprowadzenie Miłosza Stelmacha – filmoznawcy, krytyka filmowego, redaktora naczelnego kwartalnika „Ekrany”.

Kolejarskie słowo
Dokument opowiadający o pracy kolejarzy podczas podróży pociągu z koksem z Tarnowskich Gór do huty żelaza „Szczecin”. Celem załogi jest punktualne przybycie na miejsce. Robią wszystko, aby go zrealizować. Seans poprzedzi wprowadzenie Miłosza Stelmacha – filmoznawcy, krytyka filmowego, redaktora naczelnego kwartalnika „Ekrany”.

Niedzielny poranek
Film ukazuje odbudowaną Warszawę w piękny, słoneczny niedzielny poranek. Kurs autobusem po mieście daje sposobność obserwowania różnych zabawnych zachowań pasażerów oraz jest też krótką historią skłóconej pary. Seans poprzedzi wprowadzenie Miłosza Stelmacha – filmoznawcy, krytyka filmowego, redaktora naczelnego kwartalnika „Ekrany”.

Pasażerka
Podczas podróży luksusowym statkiem Liza widzi kobietę, której twarz budzi w niej lęk i przywołuje wspomnienia. W okresie II wojny światowej Niemka była strażniczką w obozie Auschwitz-Birkenau. Na pomocnicę wybrała Martę – dumną i niepokorną Polkę. Zirytowana postawą więźniarki Liza postanowiła za wszelką cenę złamać kobietę, czyniąc z niej idealną niewolnicę. Przez lata Liza była przekonana, że Marta, jedyny świadek jej zbrodni, zginęła w Oświęcimiu. Teraz dostrzega swoją ofiarę w...

Spacerek staromiejski
Film ukazuje spacer dziewięciolatki po warszawskim Starym Mieście. Towarzyszy jej kamera, odkrywając wraz z nią uroki różnych miejsc. Seans poprzedzi wprowadzenie Miłosza Stelmacha – filmoznawcy, krytyka filmowego, redaktora naczelnego kwartalnika „Ekrany”.
