Gdynia dzieciom

Gdynia dzieciom

Witajcie w naszej bajce!

Tegoroczna edycja sekcji Gdynia Dzieciom przebiegać będzie pod znakiem muzyki, a w rolach głównych wystąpią filmowi kompozytorzy – Andrzej Korzyński (Akademia pana Kleksa), Krzesimir Dębski (W pustyni i w puszczy) oraz Michał Lorenc (Ptaszka). Towarzyszyć im będą m.in. Reksio kompozytor, słynny Kwartecik pod batutą nieodżałowanego Jerzego „Dudusia” Matuszkiewicza czy Bulandra i diabeł przekomarzający się w takt muzyki Krzysztofa Pendereckiego.

Polskiemu filmowi, także temu kierowanemu do młodego widza, zawsze towarzyszyli znakomici kompozytorzy, zarówno ci z kręgu muzyki poważnej, jak i jazzu, rocka czy popu. W programie tegorocznej edycji Gdyni Dzieciom znalazły się filmy z muzyką m.in. Krzysztofa Pendereckiego, Jerzego „Dudusia” Matuszkiewicza, Waldemara Kazaneckiego, Czesława Niemena, Marka Wilczyńskiego, Andrzeja Sikorowskiego. W roli głównej wystąpi mistrzowski tercet: Krzesimir Dębski, Michał Lorenc i Andrzej Korzyński.

Dębski to artysta wręcz renesansowo uzdolniony, uprawia muzykę poważną, a także wszelkie rodzaje tej „niepoważnej”: jazz, pop, rock, nawet tzw. krainę łagodności. Pisze, aranżuje, dyryguje, gra na skrzypcach, produkuje, nagrywa, koncertuje. Jest postacią niekonwencjonalną, poczynając już od imienia. Ponoć rodzice, decydując się na imię Krzesimir, czekali pół roku na wyrażenie zgody w tej sprawie przez Radę Państwa (kompozytor zachował w swoim archiwum dokument zezwalający mu na używanie tego imienia podpisany przez Józefa Cyrankiewicza). Zdarzają mu się także dość… nieoczekiwane zachowania. Kiedyś wstał od fortepianu i poszedł na sześciotysięcznik, na Kilimandżaro… W Gdyni Dzieciom zaprezentuje się na ścieżce dźwiękowej ekranizacji Sienkiewiczowskiej W pustyni i w puszczy (2001) Gavina Hooda.

Lorenc niezwykle udanie łączy poetykę symfoniczną z elementami etnicznymi. Tworzy muzykę niesamowicie ekspresyjną, kipiącą emocjami, często mocno zrytmizowaną i opartą na sugestywnych motywach melodycznych. Jest kompozytorem niezwykle pracowitym, a zarazem ogromnie wszechstronnym, współpracuje nie tylko z polskimi twórcami, ale również z reżyserami z Czech, Wielkiej Brytanii i Stanów Zjednoczonych. Poza komponowaniem pisze… książeczki dla dzieci. Jego muzykę podczas Gdyni Dzieciom usłyszymy w Ptaszce (1996) Krystyny Krupskiej-Wysockiej, przejmującej opowieści o samotnym mężczyźnie próbującym łączyć wychowywanie trójki dzieci z pracą zawodową.

Korzyński to bez wątpienia jeden z najbardziej wszechstronnych – a zarazem najpracowitszych – polskich kompozytorów. Pisze piosenki i utwory instrumentalne, muzykę baletową, radiową, telewizyjną, filmową i teatralną. W jego filmografii znajduje się ponad sto dwadzieścia tytułów, w blisko pięćdziesięciu filmach i serialach pojawiają się piosenki jego autorstwa. Najpopularniejszy soundtrack z polską muzyką filmową to bezsprzecznie jego muzyka z Akademii pana Kleksa (1983) Krzysztofa Gradowskiego, z takimi hitami jak: Witajcie w naszej bajce, Kaczka dziwaczka czy Na wyspach Bergamutach. Zabrzmią one także podczas tegorocznej Gdyni Dzieciom, zaprezentowany zostanie też późniejszy film Gradowskiego z muzyką Korzyńskiego – Tryumf pana Kleksa (2001).

Filmy, które znalazły się w programie tegorocznego przeglądu Gdynia Dzieciom, mają element wspólny – ogromny ładunek pozytywnej energii, szczególnie potrzebny nam w tych trudnych, pandemicznych czasach. Znalazł się w nim także pewien odcień smutku. W ostatnich miesiącach odeszło dwoje mistrzów kina młodego widza: 9 czerwca ubiegłego roku pożegnaliśmy Krystynę Krupską-Wysocką, autorkę niezapomnianych Skutków noszenia kapelusza w maju czy Żurawia i czapli, rok później – 22 czerwca 2021 – Krzysztofa Gradowskiego, „ojca” filmowego Kleksa. Wspomniane filmy przyniosły twórcom wiele prestiżowych nagród, ale nade wszystko uwielbienie młodej – i nie tylko – widowni. A zatem zapraszamy do Akademii pani Krupskiej-Wysockiej oraz pana Gradowskiego:

„Witajcie w naszej bajce, słoń zagra na fujarce, Pinokio nam zaśpiewa, zatańczą wkoło drzewa. Bo z wami jest weselej, ruszymy razem w knieje, a w kniejach i dąbrowach przygoda już się chowa…”.

Jerzy Armata

Gdynia Dzieciom jest organizowana przez Stowarzyszenie Filmowców Polskich przy współpracy Pomorskiej Fundacji Filmowej.

Program dofinansowano ze środków Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej.

Honorowym Patronem przeglądu jest Stowarzyszenie UNICEF Polska – organizacja humanitarna działająca na rzez dzieci.

 

ZESTAW I

(grupa wiekowa: przedszkole) – 50 min

  1. LUPA (seria: Opowiadania z piaskownicy), reżyseria /directed by Robert Turło, 5 min, TV Studio Filmów Animowanych, 2021Tomek bardzo nie lubi się nudzić, a tego dnia pada deszcz i chłopiec nie wie, co z sobą zrobić. Tata porządkuje znaczki pocztowe i proponuje mu, aby obejrzał je przez lupę. Tomek uznaje lupę za wspaniały przyrząd do innych obserwacji. W końcu dochodzi do wniosku, że najlepiej zabrać ją do przedszkola, bo to dopiero będzie coś – zobaczyć przez lupę dziurę po wyrwanym zębie, którą obiecał pokazać Jasiek…
  2. MAYUMI (seria: Opowiadania z piaskownicy), reż. Paweł Prewencki, 5 min, TV Studio Filmów Animowanych, 2021Tomek lubi bawić się w piaskownicy. Jest tak zajęty kopaniem tuneli, że nie widzi, kiedy obok zaczyna stawiać babki mała dziewczynka. Okazuje się, że to Mayumi z Chin i nie mówi po polsku. Tomek przygląda się Mayumi i widzi, że wygląda trochę inaczej niż dziewczynki z przedszkola. Jest zachwycony, że dziewczynka ciągle się uśmiecha i jest bardzo grzeczna. Postanawia nauczyć ją języka polskiego…
  3. OKULARY (seria: Opowiadania z piaskownicy), reż. Paweł Czarzasty, 5 min, TV Studio Filmów Animowanych, 2021Tomek lubi, jak w przedszkolu dzieje się coś niezwykłego. Kiedy jego kolega Kuba przychodzi pewnego dnia w okularach, natychmiast stają się one obiektem zainteresowania i zazdrości wszystkich dzieci. Okulary przechodzą z rąk do rąk. Szczególny zachwyt budzi jednak etui, bo można z niego robić kilka fantastycznych rzeczy…
  4. STARSZY BRAT (seria: Opowiadania z piaskownicy), reż. Paweł Prewencki, 5 min, TV Studio Filmów Animowanych, 2021Tomek bardzo chciałby mieć starszego brata, tak jak Jasiek, kolega z przedszkola. Podoba mu się, kiedy Seba zwraca się do Jaśka „Wporzo!” albo „Nara!” i odprowadza go do przedszkola. Po powrocie do domu Tomek zwierza się Tacie o chęci posiadania starszego brata. Rozbawiony Tata próbuje mu wytłumaczyć, że taki brat musiałby urodzić się dużo wcześniej, jednak Tomka to nie przekonuje…
  5. OSA (seria: Opowiadania z piaskownicy), reż. Paweł Prewencki, 5 min, TV Studio Filmów Animowanych, 2021Tomek nie lubi os, a taka jedna wpada przez okno do przedszkola, co wywołuje ogromne zamieszanie. Chłopcy próbują policzyć, ile ma nóg, a dziewczynkom bardzo podoba się puszek na osie. Pani w przedszkolu trudno jest zapanować nad ogólnym rozgardiaszem. Na domiar wszystkiego Mama Tomka spóźnia się po niego do przedszkola i tego dnia jest zła jak osa…
  6. ŚWIĘTO (seria: Opowiadania z piaskownicy), reż. Ewelina Stefańska, 5 min, TV Studio Filmów Animowanych, 2021Tomek lubi, jak w przedszkolu dzieje się coś niezwykłego. Tego dnia chłopcy dowiadują się, że dziewczynki będą miały swoje święto i powinni przygotować dla nich laurki. Tomek postanawia namalować smoka z trzema głowami. Jest trochę zdziwiony, kiedy Babcia widzi na obrazku przydomowy ogródek, Pani chwali go za piękny bukiet, a Ania za super drużynę piłkarską na zielonej murawie…
  7. NARTY (seria: Opowiadania z piaskownicy), reż. Paweł Prewencki, 5 min, TV Studio Filmów Animowanych, 2021Tomek bardzo lubi jeździć na nartach, choć Tata zabiera go po raz pierwszy na stok. Chłopiec spokojnie wysłuchuje instrukcji, po czym każda próba zjazdu kończy się dla niego dość niefortunnie. Tata postanawia pokazać Tomkowi, jak jeździ mistrz. W końcu Tomek zjeżdża, trzymając się kijków Taty, jednak tylko tak długo, aż widzi równolatkę, która obok szusuje na nartach…
  8. FRYZJER (seria: Opowiadania z piaskownicy), reż. Ewelina Stefańska, 5 min / TV Studio Filmów Animowanych, 2021Tomek bardzo nie lubi chodzić do fryzjera, chociaż do tej pory włosy obcinała mu Mama. Pewnego razu Mama postanawia zabrać Tomka do fryzjera. Tomek nie jest przekonany, jednak w salonie fryzjerskim bardzo mu się podoba. Fryzjerka obcina mu włosy i chwali, że jest bardzo grzecznym klientem. Tomek widzi swoją nową fryzurę w lustrze i kategorycznie twierdzi, że nie pójdzie do przedszkola, dopóki włosy mu nie odrosną…
  9. TATUAŻ (seria: Opowiadania z piaskownicy), reż. Ewelina Stefańska, 5 min, TV Studio Filmów Animowanych, 2021Tomek bardzo lubi jeździć tramwajem, bo często o wiele ciekawsze rzeczy dzieją się w środku aniżeli na zewnątrz. Tego dnia Tomek widzi Chłopaka z tatuażem i Dziewczynę z kolczykiem w pępku. Nie może oderwać od nich oczu, podziwia dredy u Chłopaka i niebieskie paznokcie u Dziewczyny. Dopytuje Mamę, czy ona lub babcia nie mogłyby też mieć takich paznokci, a on dredów i smoka na ramieniu.

ZĘBY (seria: Opowiadania z piaskownicy), reż. Ewelina Stefańska, 5 min, TV Studio Filmów Animowanych, 2021

Tomek bardzo nie lubi myć zębów, bo pasta szczypie w język albo jest jeszcze śpiący, bo jest rano, albo już śpiący, bo jest wieczór. Kiedy Tata pokazuje mu, jak je najlepiej myć, Tomek zasypuje go pytaniami, a na każdy argument Taty ma kilka własnych kontrargumentów. A to że mleko jest białe tak jak zęby, a to że jego uzębieniu niczego nie brakuje, a to że kot przecież zębów nie myje i nikt się go nie czepia…

ZESTAW II

(grupa wiekowa: klasy 1–3) – 52 min

1. MAŁPA W KĄPIELI (seria: Baśni i bajki polskie), reż. Andrzej Gosieniecki, 13 min, TV Studio Filmów Animowanych, 2017

Opowieść o tym, że bezmyślne naśladowanie innych zawsze prowadzi do śmieszności… Zabawna opowieść z morałem Aleksandra Fredry o małpie, która pomimo wszelkich prób upodobnienia się do człowieka pozostaje sobą…

2. PAWEŁ I GAWEŁ (seria: Baśni i bajki polskie), reż. Andrzej Gosieniecki, 13 min, TV Studio Filmów Animowanych, 2017

Żartobliwa opowieść inspirowana klasyczną bajką Aleksandra Fredry o sąsiadach skrajnie różniących się temperamentami. W krzywym zwierciadle pokazane zostały sąsiedzkie relacje w wymiarze ponadczasowym i w wielowątkowym ujęciu problemu. Historia o tym, że prawdą jest stare przysłowie: jak ty komu, tak on tobie…

3. SZEWC KOPYTKO I KACZOR KWAK (seria: Baśni i bajki polskie), reż. Andrzej Gosieniecki, 13 min, TV Studio Filmów Animowanych, 2017

U Szymona Dratwy terminuje mały Szewczyk Kopytko. Nie praca jest mu jednak w głowie, ale płatanie figli. A to przybija obcasy tam, gdzie buty mają nos, a to wsadza komuś do kieszeni raka, innym razem strzela z procy tak wysoko, że wybija ząb Księżycowi. Zrozpaczony Szymon Dratwa ucieka w końcu do Ameryki, a Szewczyk Kopytko wyrusza w świat. Na rozstaju dróg spotyka Kaczora Kwaka, takiego samego psotnika jak on. Odtąd wędrują razem i takie figle płatają, że wszyscy przed nimi uciekają…

4. KRAWIEC NITECZKA (seria: Baśni i bajki polskie), reż. Anna Dudek, 13 min, TV Studio Filmów Animowanych, 2017

W miasteczku Trajdarajda mieszka Krawiec Niteczka. Pewnego dnia dowiaduje się od Cyganki, że zostanie królem. Wyrusza więc na spotkanie swojego losu. Po drodze spotyka Stracha na Wróble i odtąd wędrują już razem. W końcu przybywają do miasta, nad którym ciągle pada deszcz. Królewna obiecuje swoją rękę i królestwo temu, komu uda się zaradzić nieszczęściu…

ZESTAW III

(grupa wiekowa: klasy 1–3) – 52 min

1. LEN, reż. Joanna Jasińska-Koronkiewicz, 13 min, TV Studio Filmów Animowanych, 2005

Film zrealizowany w unikatowej technice animacji malarskiej farbami olejnymi na płótnie bezpośrednio pod kamerą. To piękny, poetycki i niezwykle subtelny obraz filmowy dla dzieci o radości poznawania świata i siebie samego, o trudnej sztuce akceptacji życia we wszystkich jego przejawach. W metaforyczną opowieść o lnie, który zasiano, wyrósł, rozkwitł, dojrzał, zerwano go i zmieniono najpierw w płótno, potem w papier, a w końcu spalono, wpisane zostało filozoficzne przesłanie o przemijaniu.

2. TO PEWNA WIADOMOŚĆ!, reż. Joanna Jasińska-Koronkiewicz, 13 min, TV Studio Filmów Animowanych, 2014

Filmowa adaptacja bajki Hansa Christiana Andersena to zabawna, ale jakże prawdziwa historia pewnej plotki. Temat aktualny od zawsze, a szczególnie dziś, w dobie rozwoju mediów audiowizualnych, tabloidów i Internetu. Akcja toczy się na przedmieściach pewnego Kurzego Miasteczka wokół narastającej plotki o nobliwej kurze, która zgubiła jedno małe piórko. Wiadomość przekazywana z ust do ust, a właściwie z dzioba do dzioba, zamienia się w „dramatyczną” opowieść o pięciu kurach, które „umarły” z miłości do koguta…

3. OLE ŚPIJSŁODKO, reż. Joanna Jasińska-Koronkiewicz, 13 min, TV Studio Filmów Animowanych, 2021

Ta adaptacja bajki Hansa Christiana Andersena to magiczna wyprawa w krainę snu i wyobraźni. Piękna, mądra baśń wykonana w technice animacji malarskiej farbami olejnymi na płótnie bezpośrednio pod kamerą. Próba oswojenia fenomenu marzeń sennych, dziecięcego (i nie tylko) lęku przed nocą i śmiercią. Ole Śpijsłodko zaprasza Hjalmara w podróż przez marzenia senne. Pewnego razu Ole poznaje Hjalmara ze swoim bratem, który do każdego przychodzi tylko raz…

4. MIŁEK Z CZARNEGO LASU, reż. Ewelina Stefańska, 13 min, TV Studio Filmów Animowanych, 2017

Film o trudnej sztuce akceptacji i tolerancji kogoś obcego we własnym, znanym i zamkniętym świecie. Rude stworzonko o imieniu Miłek ucieka z niewoli i ciężko mu komuś zaufać. Z kolei mieszkańcy Czarnego Lasu, dokąd trafia, czują się bezpiecznie we własnym gronie i każdego obcego traktują jak intruza. Mimo to pod wpływem empatii dają Miłkowi szansę. I tak zaczyna się opowieść o wzajemnym zrozumieniu, szukaniu i znalezieniu przez Miłka przyjaciół, a nawet… pierwszej miłości.

ZESTAW IV

(grupa wiekowa: przedszkole) – 63 min

1. Reksio Kompozytor (seria: Reksio), reż. Józef Ćwiertnia, 10 min, Studio Filmów Rysunkowych, 1979

Z okazji rocznicy urodzin klaczy Lawinii Reksio komponuje utwór muzyczny, który zostaje wykonany przez orkiestrę złożoną z podwórkowych zwierząt.

2. Koniokrad (seria: Bolek i Lolek na Dzikim Zachodzie), reż. Bronisław Zeman, 10 min / Studio Filmów Rysunkowych, 1972

Jimmy Pif-Paf wydostaje się z aresztu i kradnie Lolkowi jego ulubionego siwka. Bolek łapie bandytę i przyprowadza konia Lolkowi.

3. Ballada o Królu Piecuchu (seria: Ballady), reż. Halina Filek, 7 min, Studio Filmów Rysunkowych, 1977

Królowi Piecuchowi XII było wiecznie zimno, ponieważ nic nie robił. Kiedy chwycił się fizycznej pracy na świeżym powietrzu, zaraz zrobiło mu się cieplej.

4. Pampalini i lew (seria: Pampalini łowca zwierząt), reż. Bronisław Zeman 9 min, Studio Filmów Rysunkowych, 1977

Żeby złapać lwa, Pampalini podkłada na przynętę kozę i podstawia metalową klatkę, w której ma zamiar zamknąć lwa. Kiedy lew podchodzi do kozy, Pampalini spuszcza klatkę, która spada na kozę, a sam łowca niemal wpada w objęcia króla zwierząt.

5. Bulandra i diabeł, reż. Jerzy Zitzman, Lechosław Marszałek 8 min, Studio Filmów Rysunkowych, 1959

Filmowa realizacja opowiadania Gustawa Morcinka o górniku, który zmusił diabła, aby ten wykonywał za niego prace w kopalni.

6. Rycerze Walecznego Smoka, reż. Wiesław Winek 10 min, Studio Filmów Rysunkowych, 1987

Kapryśna księżniczka martwi się, że w jej zamku nie ma prawdziwego smoka. Wysyła dwóch dzielnych rycerzy, aby go sprowadzili. Rycerze, znający podania i legendy, bez trudu docierają do smoka. Jest nim wnuk sławnego Smoka Wawelskiego, więc kiedy księżniczka chce go uraczyć baraniną, pomny doświadczeń swojego dziadka smok nie wytrzymuje nerwowo i ucieka z zamku.

7. Ciuchcia, reż. Łukasz Słuszkiewicz, 9 min, Studio Filmów Rysunkowych, 1984

Dwóch małych chłopców fascynuje tajemniczy świat starych lokomotyw. W wyobraźni przeżywają bajeczną podróż ciuchcią. Mijają domy z ciasta, chatkę Baby Jagi i omal nie doprowadzają do kolejowej katastrofy.

POZA ZESTAWAMI

1. KWARTECIK, reż. Edward Sturlis, 7 min, Polska, 1965

(grupa wiekowa: klasy 4–6)

Gdy pianista przestaje grać i opuszcza pokój, starożytne figurki ze stojących na fortepianie kandelabrów ożywają i, wskakując na klawiaturę, zaczynają własny koncert. Mimo antycznych kostiumów muzyka, którą grają – i w rytm której tańczą – brzmi bardzo współcześnie.

FILMY FABULARNE

  1. AKADEMIA PANA KLEKSA (część I – Przygoda księcia Mateusza, część II – Tajemnica golarza Filipa), reż. Krzysztof Gradowski, 85 min, Polska, ZSRR, 1983(grupa wiekowa: klasy 4–6)Dziesięcioletni Adaś Niezgódka w czarodziejski sposób dostaje się do Akademii pana Kleksa. Tu bierze udział w niekonwencyjnych lekcjach, spotyka postaci z bajek i bywa w niezwykłych miejscach. Poznaje też tajemnicę szpaka Mateusza, zamienionego w ptaka księcia wielkiego królestwa, który ludzką postać może odzyskać dzięki czarodziejskiemu guzikowi doktora Paj-Chi-Wo. Adaś obiecuje Mateuszowi, że go odnajdzie. Wkrótce okaże się, że swoją mroczną tajemnicę ma też golarz Filip, który zaopatruje pana Kleksa w piegi.
  2. W PUSTYNI I W PUSZCZY, reż. Gavin Hood, 111 min, Polska, 2001(grupa wiekowa: klasy 5–8)Ekranizacja ostatniej ukończonej powieści Henryka Sienkiewicza. Pierwowzorem postaci Nel była dziesięcioletnia adoptowana córka przyjaciela Sienkiewicza, zaś pierwowzorem inżyniera Tarkowskiego był inżynier Mieczysław Gieniusz, pracujący przy budowie Kanału Sueskiego. Jedyny syn Gieniusza został porwany przez handlarzy niewolników i nigdy nie udało się go odnaleźć. Sienkiewicz wykorzystał jego historię, pisząc W pustyni i w puszczy, a Gavin Hood z powodzeniem przeniósł ją na duży ekran.
  3. TARAPATY 2, reż. Marta Karwowska, 87 min, Polska, 2020(grupa wiekowa: klasy 4–6)Kiedy z Muzeum Narodowego w Poznaniu znika perła kolekcji – Plaża w Pourville Claude’a Moneta, a o kradzież zostaje fałszywie oskarżona ciotka Julki, dzieci muszą odnaleźć obraz i odkryć tożsamość prawdziwego złodzieja. Zgrany duet rozpoczyna śledztwo, ale na horyzoncie pojawia się Felka, zwariowana dwunastolatka, a razem z nią kłopoty. Opowieść o zazdrości i zaufaniu przeplata się z rozwiązywaniem zagadki kryminalnej. To historia dla całej rodziny, która mówi o tym, że nie da się uwierzyć w przyjaciela, dopóki nie uwierzy się w siebie. A także o tym, że przyjaźń wystawiona na próbę może stać się jeszcze mocniejsza.
  4. RODZINA LEŚNIEWSKICH, reż. Janusz Łęski, 89 min, Polska, 1980Leśniewcy – matka, ojciec oraz czwórka dzieci – wprowadzają się do nowego mieszkania. Ich życie płynie spokojnie aż do dnia, gdy dowiadują się, że mama Leśniewska marzy o powrocie na studia, przerwane kiedyś z powodu ciąży. Rodzina postanawia pomóc jej w realizacji tych planów. W tym celu dzieci przejmują część domowych obowiązków i starają się usamodzielnić. Prowadzi to do wielu zabawnych, choć niekiedy trudnych sytuacji. Bohaterowie nie tylko dorastają, ale i uczą się funkcjonować w społeczeństwie, a przy okazji poznają wartość rodziny i przyjaciół.
  5. PTASZKA, reż. Krystyna Krupska-Wysocka, 72 min, Polska, 1994(grupa wiekowa: klasy 3–6)Film opowiada o mieszkającym w małym mieście samotnym ojcu, pracującym fizycznie i niezbyt zaradnym, oraz o trójce jego dzieci. Matka zmarła przy porodzie, najmłodsza, czteroletnia dziewczynka nie rozwija się normalnie. Kiedy zabrakło także babci, filaru domowego życia, Kazimierz Lipecki i dwójka jego starszych dzieci, trzynastoletni Łukasz i jedenastoletnia Ula, podejmują rozpaczliwą walkę w obronie prostych, nadrzędnych wartości – wzajemnej miłości i więzi rodzinnej. Największym problemem jest opieka nad chorą Ptaszką.
  6. TRYUMF PANA KLEKSA, reż. Krzysztof Gradowski, Joanna Zacharzewska, 72 min, Polska, Irlandia, 2001(grupa wiekowa: klasy 4–6)Młody grafik wprowadza pana Kleksa na łamy czasopisma „Świat Fantazji”. Razem z Adasiem odkrywają tajemnicę zniknięcia jego rodziców i nową intrygę Alojzego Bąbla. Pośród magicznych przedmiotów pojawiają się nowości ery cyfrowej.

 

Bilety można rezerwować Renaty Smagackiej (renata.festiwal@gmail.com)

Na Gdynia Dzieciom 46 FPFF bilety są już wyprzedane. Zapraszamy do kontaktu w kolejnym roku.