SPOT FESTIWALOWY
Biała łódka, główny motyw graficzny zaczerpnięty z plakatu 43. Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych, autorstwa Adama Żebrowskiego, była inspiracją dla twórców spotu filmowego promującego 43. Festiwal Polskich Filmów Fabularnych.
– Od pierwszej chwili wiedzieliśmy, że inspirowane plakatem rekwizyty mogą zilustrować delikatność i determinację, wrażliwość i siłę czegoś tak efemerycznego jak sztuka. Nie tylko filmowa – mówi Robert Turło, opiekun artystyczny i współtwórca koncepcji spotu. Pod okiem tego doświadczonego animatora, reżysera wielokrotnie nagradzanych filmów animowanych i wideoklipów trud realizacyjny wziął na siebie świeżo upieczony absolwent Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku, artysta wizualny Mateusz Kozłowski, który w nowym roku akademickim wesprze swymi umiejętnościami Pracownię Animacji gdańskiej Akademii.
Muzyka w spocie jest dziełem Marka Kuczyńskiego, kompozytora, autora muzyki filmowej, koncertowej i teatralnej, laureata Złotych Lwów za muzykę do filmu „Cudze szczęście” w reż. Mirosława Borka. – Świetne polskie filmy powstają i będą powstawać, niezależnie od trudności i sztormów, którym muszą stawić czoła ich twórcy. Zależało mi, by moja muzyka, z jej energią i siłą bębnów, oddawała tę pozytywną postawę – mówi Marek Kuczyński.