Abel Korzeniowski
Urodził się 18 lipca 1972 roku w Krakowie. W 1996 ukończył studia instrumentalne (wiolonczela), a w 2000, z wyróżnieniem, studia kompozycji u Krzysztofa Pendereckiego na krakowskiej Akademii Muzycznej. Tam też od 1999 do 2001 był asystentem na wydziale Kompozycji, Dyrygentury i Teorii Muzyki.
Jego utwory były wykonywane podczas najważniejszych festiwali muzycznych w Polsce, Niemczech, Słowacji, Mołdawii, na Ukrainie i Białorusi. Jest autorem muzyki do wielu sztuk teatralnych i filmów – fabularnych, dokumentalnych i krótkometrażowych.
W 1998 zostaje laureatem Stypendium Twórczego Prezydenta Miasta Krakowa w dziedzinie kompozycji.
Dwa lata później odbiera Lwy Gdańskie – Nagrodę Indywidualną za muzykę do filmu „Duże zwierzę” na XXV FPFF w Gdyni. W 2001 jest nominowany do Złotej Kaczki miesięcznika „Film”, a przez magazyn „Cinema” zostaje uznany za jednego z siedmiu topowych polskich kompozytorów muzyki filmowej. W tym samym roku w Berlinie odbywa się prawykonanie symfonicznego utworu Hypnosis (Sinfonietta Cracovia, dyr. Krzysztof Penderecki), transmitowanego również przez Deutsche Radio.
W 2002 otrzymuje Ludwika (krakowską nagrodę teatralną) za muzykę do spektaklu „Kafka”, a na Festiwalu Filmowym Prowincjonalia we Wrześni – Jańcia Wodnika za muzykę do filmu „Anioł w Krakowie”. Osobnym osiągnięciem wg pisma „Kino” jest muzyka do kontrowersyjnego filmu dokumentalnego „Rozwój” nagrodzonego m.in. prestiżową Golden Gate Award na 45. Festiwalu Filmowym w San Francisco.
W 2004 powstaje muzyka do „Metropolis” Fritza Langa. Monumentalna 147-minutowa kompozycja na 70-osobową orkiestrę symfoniczną i 100-osobowy chór jest nową, współczesną interpretacją filmu niemego z 1926 roku.
Wybrana filmografia: „Duże zwierzę” (2000, reż. Jerzy Stuhr), „Rozwój” (2001, reż. Borys Lankosz), „Anioł w Krakowie” (2002, reż. Artur „Baron” Więcek), „Pogoda na jutro” (2003, reż. Jerzy Stuhr), „Metropolis” (2004, reż. Fritz Lang).