Najpiękniejsze fajerwerki ever

Najpiękniejsze fajerwerki ever

reż.

Aleksandra Terpińska

2017, 0 godz. 29 min

Akcja filmu toczy się współcześnie w jednym z europejskich miast. Opowiada o jednym dniu z życia trójki młodych przyjaciół, którzy w obliczu fikcyjnego konfliktu zbrojnego w ich kraju muszą zweryfikować swoje plany na przyszłość.Julia to młoda lekarka, która zamierza wyjechać na stypendium do Ameryki i próbuje zachować dystans wobec tego, co dzieje się wokół. Buntowniczka Anna chce przyłączyć się do rewolucjonistów. Jan dostaje powołanie do wojska. Wszyscy zostają wciągnięci w wir niebezpiecznych wydarzeń.

Nagrody

MFF w Cannes 2017 (Semain de la Critique): Nagroda Canal+, Złota Szyna (Nagroda Stowarzyszenia Kolejarzy Kinomanów Ceux du rail)

Koszaliński Festiwal Debiutów Filmowych Młodzi i Film 2017: nagroda w kategorii krótkometrażowy film fabularny za „dojrzałość, wizję i odwagę; za reżyserię i mądre wykorzystanie wszystkich środków narracji filmowej”; nagroda za zdjęcia do filmu krótkometrażowego dla Mateusza Dymka za „żywy, sugestywny, oddychający obraz współczesności”

Wygrana w zorganizowanym przez kanał Kino Polska konkursie na scenariusz inspirowany filmem Przypadek Krzysztofa Kieślowskiego.

scenariusz Aleksandra Terpińska

zdjęcia Michał Dymek
scenografia Jagna Dobesz
kostiumy Agata Drozdowska
charakteryzacja Daria Siejak
dźwięk na planie Weronika Raźna
reżyseria dźwięku Kacper Habisiak, Marcin Kasiński
montaż Magdalena Chowańska
obsada Justyna Wasilewska, Malwina Buss, Piotr Polak, Weronika Wawrzkowicz, Maciej Nawrocki
produkcja Studio Munka SFP
producenci Ewa Jastrzębska, Jerzy Kapuściński
koprodukcja Kino Polska Tv, MX35, Dreamsound
koproducenci Bogusław Kisielewski, Dorota Zwierzchowska, Mateusz Wajda, Marcin Kasiński, Kacper Habisiak
producent wykonawczy Beata Rzeźniczek
kierownik produkcji Alicja Jagodzińska
współfinansowanie Polski Instytut Sztuki Filmowej
dystrybucja Studio Munka – Stowarzyszenie Filmowców Polskich

Legenda
Konkurs Główny
Konkurs Inne Spojrzenie
Konkurs Filmów Krótkometrażowych
Sekcje pozakonkursowe