PANELE I DEBATY

CZY PIERWSZY KROK MUSI BYĆ NAJTRUDNIEJSZY? MOŻLIWOŚCI FINANSOWE I SYSTEMOWE DLA DEBIUTANTÓW. JAK DOBRZE PRACOWAĆ ZESPOŁOWO. UKŁADANIE RELACJI NA PLANIE FILMOWYM I POZA NIM.

W ciągu ostatnich kilku lat zwiększyła się liczba ścieżek do pełnometrażowego debiutu fabularnego. W zależności od tego, czy młodzi twórcy chcą działać w nurcie kina artystycznego, kina środka czy kina stricte komercyjnego, mają do wyboru różne możliwości: współpracę z serwisem streamingowym, Studiem Munka, komercyjnym producentem czy aplikowanie o dotację w ramach Priorytetu II: Produkcja Filmów Fabularnych oraz Priorytetu VI: Produkcja Filmów Fabularnych Pełnometrażowych – Mikrobudżetowych „Pierwszy Film”. Jaka jest specyfika i atuty każdej z tych ścieżek i przed jakimi wyzwaniami stają młodzi filmowcy decydując się na którąś z nich, opowiedzą producenci i reżyserzy.
Zmagania artystyczno-organizacyjne to nie wszystkie wyzwania, przed jakimi stoją młodzi twórcy. Jest jeszcze czynnik ludzki – czyli budowanie autorytetu i tworzenie zdrowych, dojrzałych i otwartych relacji na planie filmowym, w okresie przygotowawczym i developmencie. W drugiej części panelu zaproszeni do rozmowy reżyserzy, producenci i psycholożka z Centrum Psychologii Wykonania przyjrzą się wyzwaniom, z jakimi najczęściej mierzą się młodzi (i nie tylko!) filmowcy, zanalizują konkretne zagadnienia, przywołają efektywne sposoby rozwiązywania trudnych sytuacji. Netflix i Sekcja Młodych Producentów KIPA to partnerzy tej sekcji tematycznej.


 

PRACA Z AGENTEM SPRZEDAŻY – SZANSE POLSKICH PRODUKCJI NA MIĘDZYNARODOWĄ DYSTRYBUCJĘ
Polskie filmy są częścią europejskiego kina; dodają swój unikalny styl i ton. Jak sprawić, żeby znalazły się w katalogu agenta sprzedaży, żeby docierały nie tylko do widzów odwiedzających festiwale filmowe, ale także do kin w Niemczech, Hiszpanii czy Francji? O realiach obecności polskich filmów w międzynarodowym obiegu, o tym jakie trendy obecnie panują na europejskich rynkach, jak skutecznie pozyskać zainteresowanie zagranicznego widza naszą historią, opowiedzą specjalnie zaproszeni na Festiwal Polskich Filmów Fabularnych agenci sprzedaży. Partnerami wydarzenia są Krajowa Izba Producentów Audiowizualnych, Creative Europe Desk Polska.


 

EURIMAGES REFRESHED INTRODUCING THE FUND’S NEW PROJECT SELECTION PROCESS – WYKŁAD SUSAN NEWMAN-BAUDAIS, DYREKTOR ZARZĄDZAJĄCEJ EURIMAGES

Podczas spotkania z dyrektor zarządzającą europejskim funduszem koprodukcyjnym Eurimages, Susan Newman-Baudais, będzie można dowiedzieć się o zaktualizowanych zasadach naboru wniosków i poprawnego konstruowania ich w celu możliwie jak najskuteczniejszej aplikacji. Eurimages to istniejący od 1988 roku fundusz Rady Europy wspierający m.in. koprodukcję europejskich filmów. Polska jest członkiem Eurimages od 1991 roku. Partnerem wydarzenia jest Krajowa Izba Producentów Audiowizualnych.


 

AI W KINEMATOGRAFII: WYZWANIA, SZANSE I RYZYKA

Panel poświęcony nowej erze przemysłu filmowego, w której sztuczna inteligencja kreuje nowe możliwości, ale również stawia przed nią wyzwania i ryzyka. W tej dyskusji zgłębimy potencjał AI, jednocześnie rozważając etyczne, kreatywne i społeczne aspekty związane z jej rosnącym znaczeniem w branży filmowej. Partnerami tej debaty są PISF i Gildia Polskich Scenarzystów.


 

DYSTRYBUCJA POLSKICH FILMÓW: GDZIE SĄ NASI WIDZOWIE I JAK DO NICH TRAFIĆ?
JAK SPRAWIĆ, ŻEBY DYSTRYBUCJA POLSKICH FILMÓW ROSŁA W SIŁĘ.

Jednym z najgoręcej dyskutowanych tematów w branży filmowej jest dużo mniejsza frekwencja na polskich tytułach w 2022 i 2023 roku. Jak sprawić, aby widzowie wrócili do oglądania rodzimych filmów? Zaproszeni do panelu eksperci dyskutować będą o tym, czy w przypadku każdej produkcji dystrybucja kinowa jest najlepszą drogą do odbiorcy oraz jak wyrabiać nawyki u publiczności tak, aby często i chętnie oglądała polskie filmy. Celem panelu jest także nazwanie najważniejszych wyzwań i ryzyk stojących przed branżą oraz pogłębiona rozmowa o przyszłości dystrybucji. Partnerami tego dnia Gdynia Industry są Krajowa Izba Producentów Audiowizualnych, Black Photon oraz Fisheye.

W ramach tegorocznego Gdynia Industry nie zabraknie dobrze znanego już spotkania z cyklu “Twarzą w twarz” – z Dyrektorem Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej Radosławem Śmigulskim, w ramach którego zostaną zaprezentowane także Programy Operacyjne na 2024 rok oraz corocznego Forum Stowarzyszenia Filmowców Polskich i Debaty Podsumowującej Festiwal.

 



 

PROGRAM: 

środa, 20 września 2023r., godz. 10:30 | sala Omega, Hotel Mercure Gdynia

CZY PIERWSZY KROK MUSI BYĆ NAJTRUDNIEJSZY? MOŻLIWOŚCI FINANSOWE I SYSTEMOWE DLA DEBIUTANTÓW.  JAK DOBRZE PRACOWAĆ ZESPOŁOWO. UKŁADANIE RELACJI NA PLANIE FILMOWYM I POZA NIM.


 

środa, 20 września 2023 r., godz. 16:00 | sala Europa, Hotel Mercure Gdynia 

ANALIZA PROBLEMÓW PRAWNYCH W UMOWACH W PROCESIE PRODUKCJI FILMOWEJ


 

czwartek, 21 września 2023 r., godz. 10:30 | sala Omega, Hotel Mercure Gdynia 

PRACA Z AGENTEM SPRZEDAŻY – SZANSE POLSKICH PRODUKCJI NA MIĘDZYNARODOWĄ DYSTRYBUCJĘ


 

czwartek, 21 września 2023 r., godz. 12:00 | sala Omega, Hotel Mercure Gdynia 

EURIMAGES REFRESHED INTRODUCING THE FUND’S NEW PROJECT SELECTION PROCESS – WYKŁAD SUSAN NEWMAN-BAUDAIS, DYREKTOR ZARZĄDZAJĄCEJ EURIMAGES


 

czwartek, 21 września 2023 r., godz. 15:00 | sala Omega, hotel Mercure Gdynia

AI W KINEMATOGRAFII: WYZWANIA, SZANSE I RYZYKA


 

piątek, 22 września 2023 r., godz. 10:30 | sala Omega, Hotel Mercure Gdynia 

DYSTRYBUCJA POLSKICH FILMÓW: GDZIE SĄ NASI WIDZOWIE I JAK DO NICH TRAFIĆ? JAK SPRAWIĆ, ŻEBY DYSTRYBUCJA POLSKICH FILMÓW ROSŁA W SIŁĘ.


 

piątek, 22 września 2023 r., godz. 15:00 | sala Omega, hotel Mercure Gdynia

SPOTKANIE Z CYKLU „TWARZĄ W TWARZ” ORAZ PREZENTACJA PROGRAMÓW OPERACYJNYCH NA 2024 ROK


 

sobota, 23 września 2023 r., godz. 12:00 | sala Orion i Tango, hotel Mercure Gdynia

FORUM SFP