Eter

Początek dwudziestego wieku na obrzeżach Cesarstwa Rosyjskiego. Doktor podaje śmiertelną dawkę eteru młodej kobiecie, którą pragnie uwieść. Ucieka. Znajduje zatrudnienie w austriacko-węgierskiej twierdzy, gdzie kontynuuje eksperymenty z eterem. Chce użyć go do uśmierzenia bólu, ale też manipulowania ludzkim zachowaniem. Ceną powodzenia jest utrata duszy. Tylko miłość może wybawić Doktora od wiecznego potępienia.

Eter

Excentrycy, czyli po słonecznej stronie ulicy

U schyłku lat 50. do mieszkającej w Ciechocinku siostry wraca z Anglii Fabian, emigrant wojenny, puzonista jazzowy i znakomity tancerz. Wraz z grupą miejscowych dziwaków i muzyków amatorów zakłada swingowy big band. Po pierwszym występie zainteresowanie zespołem przerasta wszelkie oczekiwania. Sypią się propozycje koncertów, rodzi się popularność. Fabian poznaje intrygującą, czarnowłosą Modestę, której proponuje występy ze swoją orkiestrą.

Excentrycy, czyli po słonecznej stronie ulicy

Fascinatrix

Oskarżona o bycie wiedźmą Dorota wymyka się Inkwizycji. Musical o uciekinierce żądnej zemsty, która w przebraniu łowcy czarownic powraca na zamek, z którego wcześniej ją wygnano.



Fascinatrix

Fuga

Alicja straciła pamięć. Z dala od domu i rodziny zbudowała nową siebie: niezależną i bezkompromisową. Po dwóch latach wraca do swojego poprzedniego życia. Jej rodzina oczekuje, że odnajdzie się w roli żony, matki i córki. Alicja nie pamięta miłości do rodziny. Mąż i syn nie rozpoznają kobiety, która wygląda znajomo, ale zachowuje się jak ktoś obcy. Czy przypomnienie sobie dawnego uczucia jest niezbędne, by być szczęśliwą?
Fuga

Gdynia. Moje miasto

Nostalgiczny dokument powstał z fragmentów archiwalnych amatorskich nagrań filmowych przekazanych przez mieszkańców Gdyni. W ramach otwartej zbiórki materiałów filmowych, ogłoszonej w 2016 roku z okazji 90-lecia miasta, udało się zebrać blisko 140 godzin materiału. Były to głównie nieme filmy czarno-białe i kolorowe, zarejestrowane na taśmach, kasetach VHS i innych nośnikach. Najstarsze wykorzystane w filmie ujęcia pochodzą z lat 50. ubiegłego stulecia. Najnowsze dotyczą wydarzeń 1989 roku.
Gdynia. Moje miasto

Gra w Cykora

Antek to nastolatek, który nie jest akceptowany w środowisku rówieśników, ponieważ nie dostosowuje się do narzucanych mu postaw. Świat wirtualny, połączony z oczekiwaniami społecznymi, wywiera silną presję na młodego człowieka. Niezdolność komunikacji w relacji między synem a matką pogłębia samotność i zagubienie bohatera. Film jest debiutem reżyserki.
Gra w Cykora

III

Marta Pajek w kolejnej części swojego tryptyku wraca do koncepcji figury niemożliwej, która tym razem ma ilustrować relacje damsko-męskie. Pełna erotyzmu animacja rozpala zmysły, pobudza wyobraźnię i wywołuje dreszcz napięcia. Bohaterowie spotykają się w poczekalni, na końcu krętego korytarza przypominającego labirynt. Po co tu przyszli? Czy znali się wcześniej? To nieważne: istotna jest tylko gra, która się właśnie między nimi zaczyna – zmysłowa, a jednocześnie niepokojąca…
III

Indeks

Koniec lat sześćdziesiątych. Wraz z początkiem roku akademickiego studenci uniwersytetu zauważają na listach brak nazwisk kilku kolegów. Józef Moneta decyduje się interweniować w tej sprawie i angażuje się w kolejne ryzykowne działania, co nie wpłynie dobrze na jego przyszłość.
Indeks