Gdynia 2017. Spot promocyjny 42. Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych
Taśma filmowa oplatająca głowę kobiety – ten intrygujący motyw zaczerpnięty z plakatu 42. Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych, autorstwa Mariusza Filipowicza, był inspiracją dla twórców spotu filmowego promującego tegoroczny Festiwal. – To, co ujęło nas w plakacie, to subtelnie ukryty w blikach tej taśmy znak festiwalu: ekspresyjny, rozedrgany jak na wodnych falach – mówi Robert Turło, opiekun artystyczny i współtwórca koncepcji spotu.
– Film to dynamiczna, zmienna formuła. „Nie da się dwa razy wejść do tej samej rzeki”. W sposób nie do końca jednoznaczny chcieliśmy nawiązać do miejsca, w którym odbywa się Festiwal. Uważamy, że to istotne dla jego rozpoznawalności i charakteru – wyjaśnia Robert Turło.
Pod okiem tego doświadczonego animatora, reżysera wielokrotnie nagradzanych filmów animowanych i wideoklipów nad festiwalowym spotem pracowali studenci specjalności Animacja gdańskiej ASP. W ramach międzypracownianych warsztatów zespół ten spotkał się twórczo z autorem plakatu Mariuszem Filipowiczem i jego studentami z warszawskiej akademickiej Pracowni Fotografii.
– Wspólnie z nimi eksperymentowaliśmy z poklatkową animacją rzeczywistej taśmy filmowej. Jednak ostateczną cyfrową formę naszemu spotowi nadał zdolny i doświadczony już Mateusz Kozłowski, student ostatniego roku Intermediów naszej ASP – mówi Robert Turło.
Muzyka w spocie jest dziełem Marka Kuczyńskiego, kompozytora, autora muzyki filmowej, koncertowej i teatralnej, laureata Złotych Lwów za muzykę do filmu „Cudze szczęście” w reż. Mirosława Borka. – Polskie kino dla mnie dzisiaj to energia, siła i przyszłość. Same pozytywne skojarzenia. Chciałem, by oddawała je moja muzyka – mówi Marek Kuczyński.
Spot jest elementem kampanii promującej 42. FPFF. Można go również zobaczyć przed wszystkimi festiwalowymi projekcjami filmowymi.