Dyrektor Artystyczny FPFF w rozmowie o Zielonych Festiwalach Filmowych
Webinar Zielone Festiwale Filmowe jest już kolejnym wydarzeniem organizowanym przez Małgorzatę Kiełt z gdyńskiej fundacji Planet for Generations tym razem we współpracy z producentką i zieloną aktywistką, Aleksandrą Leszczyńską. Gosia i Alex łączą siły aby wspólnie zmieniać polską branżę audiowizualną na coraz bardziej zieloną. W rozmowie on line, zaplanowanej na 14 października 2020, weźmie udział Tomasz Kolankiewicz, Dyrektor Artystyczny FPFF.
Organizowane każdego roku festiwale są nieodłącznymi i niezwykle ważnymi wydarzeniami dla całej branży filmowej, zarówno dla twórców, producentów jak i publiczności. Jak każda aktywność człowieka mają wpływ na środowisko naturalne. Przygotowanie festiwalu, to nie tylko wybór filmów i gości, ale też szereg decyzji logistycznych, marketingowych, reklamowych, finansowych, które mogą być mniej lub bardziej zielone. Co na to wpływa?
Do udziału w wydarzeniu zostały zaproszone osoby, które od lat planują i z sukcesem przeprowadzają kolejne edycje festiwali: Joanna Łapińska z Transatlantyku czy Marcin Pieńkowski z Nowych Horyzontów. W gronie prelegentów znalazł się też nowy Dyrektor Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni, Tomasz Kolankiewicz, który jest w trakcie organizowania swojej pierwszej edycji, a także związana od pięciu lat z Krakowskim Festiwalem Filmowym, jego rzeczniczka prasowa, Olga Lany.
Jakie zielone wyzwania stoją przed organizatorami festiwali? Czy jest możliwe zorganizowanie festiwalu w sposób zrównoważony? Drukować katalogi czy nie? Czy festiwale już stosują jakieś zielone zielone rozwiązania? Jeśli tak, to jakie?
Prelegenci wraz z prowadzącymi będą szukać odpowiedzi powyższe zagadnienia już 14 października 2020 o godzinie 13:00. Webinar będzie dostępny za pośrednictwem platformy Clickmeeting który jest patronem technicznym wydarzenia. Link do wydarzenia zostanie podany przed wydarzeniem.
Tytuł webinaru: Zielone Festiwale Filmowe
Termin: 14 października 2020 (środa)
Godzina: 13.00
Forma: każdy prelegent ma 10 min na wypowiedź, następnie moderowana dyskusja + pytania od publiczności
Czas trwania: 45 min + 15 min Q&A
Odbiorcy: polska branża filmowa, obecni i potencjalni sponsorzy, partnerzy, publiczność festiwalowa