„Kultura filmowa jako narzędzie budowania wizerunku Polski na świecie”

„Kultura filmowa jako narzędzie budowania wizerunku Polski na świecie”

PKO Bank Polski i 41. Festiwal Filmowy w Gdyni serdecznie zapraszają na panel dyskusyjny „Kultura filmowa jako narzędzie budowania wizerunku Polski na świecie”.

W piątek, 23 września 2016 roku, godz. 16:30, Gdyńskie Centrum Filmowe, sala Warszawa.

Uczestnicy: 
  • Łukasz Adamski („W Sieci” – prowadzący) 
  • Arkadiusz Gołębiewski (Festiwal Filmowy Niepokorni Niezłomni Wyklęci) 
  • Michał Kuczmierowski (Dyrektor Marketingu PKO Banku Polskiego) 
  • Jakub Majmurek („Krytyka Polityczna”) 
  • Michał Oleszczyk (Festiwal Filmowy w Gdyni, Dyrektor Artystyczny) 


Opis panelu: 
W ostatnich kilku latach można zaobserwować ogromne zainteresowanie widzów i czytelników historią Polski. Powieści Marka Krajewskiego, Elżbiety Cherezińskiej, Szczepana Twardocha, niezliczone książki reporterskie, komiksy, a wreszcie seriale i filmy fabularne oraz dokumentalne – wszystko to świadczy o nowej fascynacji historią naszego kraju, często odczytywaną na nowo w kluczu narracji patriotycznej. W jaki sposób kino polskie buduje narracje o polskiej historii? Czy możemy mówić o nowej fali filmu historycznego? Jak trend ten może zostać wykorzystany do spopularyzowania historii Polski wśród publiczności międzynarodowej? Na te pytania spróbują odpowiedzieć uczestnicy panelu PKO Banku Polskiego, prowadzonego przez Łukasza Adamskiego, krytyka filmowego tygodnika „W sieci”, który w swej publicystyce często porusza kwestie kina patriotycznego i jego miejsca w kulturze popularnej naszego czasu.