Światowej sławy konsultant scenariuszowy Franz Rodenkirchen w Gdyni

Światowej sławy konsultant scenariuszowy Franz Rodenkirchen w Gdyni

Uczestnicy tegorocznej edycji 38. Gdynia – Festiwal Filmowy będą mieli okazję wziąć udział w kilkudniowych warsztatach znakomitego konsultanta scenariuszowego Franza Rodenkirchena.

Franz Rodenkirchen jest pisarzem i niezależnym doradcą pisania scenariuszy. Od 2001 roku prowadził dział dramaturgii w berlińskiej agencji Script House. Jest także przewodniczącym selekcji w TorinoLabFilm i wykładowcą na Script & Pitch oraz na Berlinale Talent Campus. Ponadto jest doradcą scenariuszowym na targach koprodukcyjnych przy Sarajevo Film Festival, a także selekcjonuje projekty na Script Station.

Konsultował scenariusze takich filmów jak m.in. „Grbavica”, „Lourdes”, „Kobiety bez mężczyzn”, „Lore”, „Dobre chęci”, „Code Blue”, „Leone” i „Salvo”. Wiele projektów, w których tworzeniu brał udział, trafiło do konkursów festiwali w Cannes, Toronto, Berlinie i Sundance. Od 2013 roku przebywa na rezydencji w ramach Masters Programme w holenderskiej Akademii Filmowej w Amsterdamie.

Podczas 38. Gdynia – Festiwal Filmowy Franz Rodenkirchen poprowadzi warsztaty dla wybranych twórców, rozwijających swoje scenariusze. Przez pięć festiwalowych dni (od 10 do 14 września) autorzy będą pracować pod jego okiem nad developmentem swoich projektów i doskonaleniem warsztatu pisarskiego.

Współorganizatorem warsztatów Franza Rodenkirchena w Gdyni jest MEDIA Desk Polska.

Opowiedzieć historię, to znaczy opowiedzieć ją komuś. Czy to pojedynczej
osobie czy też całej masie ludzi – ktokolwiek próbuje opowiedzieć jakąś
historię, pragnie również, by została ona usłyszana. Film jest medium
masowym, więc dla nas jest oczywistym, iż nie będzie tu pojedynczego
odbiorcy, lecz zwrócimy się do wielu osób: często wspominanej widowni.
Warto przyjrzeć się bliżej, temu jak stosuje się ten termin. W końcu
całkiem sporo nieporozumień przy pisaniu scenariuszy oraz ocenie
projektów filmowych powstało przez niejasne użycie słowa „widownia”.

Dla
wielu odnosi się ono do domniemanych gustów, gdzie terminem „widownia”
nazywa się bezkształtny tłum, którego domyślne preferencje autor filmu
powinien (a może nawet chce) wziąć pod uwagę. Oprócz tej raczej
nieokreślonej widowni istnieje jeszcze pojęcie widowni jako odbiorcy
aktu komunikacji. W takim rozumieniu, każda osoba czytająca scenariusz
jest częścią widowni.

Wykład otwarty poświęcony jest dwóm
koncepcjom widowni i temu co się z nimi wiąże, zwłaszcza podczas budowy
scenariusza do filmu.

Data: 13.09 (piątek), godz. 15:30
Cena: bilety 14/18 zł oraz rezerwacja miejsc w ramach akredytacji i karnetów