POLSKA ŚWIATŁOCZUŁA: MALOWANIE ŚWIATŁEM
Polska Światłoczuła już od siedmiu lat nieprzerwanie przemierza nasz kraj, docierając z ambitnymi polskimi filmami i ich twórcami do miejscowości pozbawionych kin. Projekt zainicjowany w 2011 roku przez Dorotę Kędzierzawską i Arthura Reinharta trafia do małych miasteczek i wsi, w których bezpłatne pokazy filmów i spotkania z twórcami kina odbywają się w nieoczywistych miejscach. Sale kinowe stwarzane są między innymi w świetlicach wiejskich, remizach strażackich, muzeach, bibliotekach, zamkach, zakładach karnych i ośrodkach poprawczych, a nawet w starych kościołach. Polska Światłoczuła dociera wszędzie tam, gdzie są spragnieni kina widzowie.
MALOWANIE ŚWIATŁEM I MALOWANIE ŚWIATŁEM W 3D W VR
Wychodząc naprzeciw nowym technologiom, twórcy projektu rozszerzyli swoją, kultową już, akcję Malowanie Światłem, przenosząc ją do trójwymiaru i wirtualnej rzeczywistości. W tym roku w Światłoczułym punkcie oprócz tradycyjnego malowania światłem latarkami, za pomocą specjalnych gogli VR i kontrolera ruchu, a przede wszystkim wyobraźni, będzie można stworzyć barwne kompozycje w wirtualnym świecie. Każdy będzie mógł obudzić w sobie artystę i namalować swoje dzieło w przestrzeni 3D, a tematykę ograniczać będzie jedynie wyobraźnia. Za pomocą ruchu, barw i nowych technologii będzie można wyrażać swoje emocje i realizować twórcze pomysły. Najlepsze prace zostaną opublikowane w galerii na stronie internetowej www.polskaswiatloczula.pl.
WYWIADY Z TWÓRCAMI LIVE
Nieodłączną częścią projektu są podróże z twórcami filmowymi po całej Polsce. W jednym z busów, który na co dzień rusza w światłoczułe trasy, powstanie profesjonalne mini-studio do realizacji live. Przez cały czas trwania Festiwalu, codziennie inny twórca weźmie udział w rozmowie, która emitowana będzie na żywo na stronie internetowej i w kanałach społecznościowych Polski Światłoczułej. Szczegółowy harmonogram wywiadów pojawi się na Facebooku projektu.
Projekt „Polska Światłoczuła” współfinansowany jest ze środków Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej oraz Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury. Akcja w ramach 43. FPFF możliwa jest dzięki współpracy z MAN Truck & Bus Polska, Panasonic Polska, Neuro Device Group, Physical Toys, Leica oraz Popler.tv.