Gdynia bardziej zielona. Nowości na FPFF

Gdynia bardziej zielona. Nowości na FPFF

Mniej plastiku i drukowanych materiałów promocyjnych, zrównoważony transport, promowanie świadomości ekologicznej – Festiwal Polskich Filmów Fabularnych wprowadza rozwiązania, które mają uczynić go bardziej zielonym. Podczas 46. FPFF temat ten będzie obecny w codziennym życiu uczestników, a także w programie wydarzeń branżowych.

Festiwal Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni, podobnie jak inne wydarzenia o tak dużej skali – przyciągając do miasta rzeszę twórców i miłośników kina – generuje ślad węglowy. Organizatorom zależy, by go minimalizować, dlatego systematycznie wprowadzają ekologiczne rozwiązania. Dotyczy to zarówno wielomiesięcznego okresu prac przygotowawczych, jak i samego Festiwalu.

Z myślą o środowisku znacząco ograniczona została ilość drukowanych materiałów promocyjnych Festiwalu. Akredytowani uczestnicy otrzymają pakiet festiwalowy w nowej formule. Organizatorzy odchodzą także od korzystania z jednorazowych plastikowych opakowań i promują zrównoważony transport. Festiwal dołączył do grona sygnatariuszy deklaracji „Kultura dla Klimatu” – oddolnej inicjatywy na rzecz ekologicznego funkcjonowania instytucji kultury. Pełny tekst Deklaracji Środowiskowej dostępy jest na stronie festwalgdynia.pl.

Debata na temat zrównoważonej produkcji filmowej pod hasłem „Branża audiowizualna dla klimatu. Jak uczynić sektor bardziej zielonym?” znalazła się w programie tegorocznych spotkań branżowych organizowanych w ramach Gdynia Industry. Wydarzenie ma przybliżyć uczestnikom działania legislacyjne i praktyczne, jakie już podjęto w tej dziedzinie w Europie i otworzyć publiczną debatę o przyjaznych dla środowiska naturalnego standardach produkcji audiowizualnej w Polsce. Partnerami tego panelu są: Polski Instytut Sztuki Filmowej, Grupa Porozumienie, Krajowa Izba Producentów Audiowizualnych. Wydarzeniu towarzyszyć będzie podpisanie otwartego manifestu „Porozumienie na rzecz zielonej produkcji audiowizualnej – Film dla klimatu”.

W tym roku do grona partnerów Festiwalu w Gdyni dołącza marka Electrolux, promując ideę cyrkularności, która jest wyrazem odpowiedzialności za planetę. Festiwalowych Gości zachęca do wyboru kreacji na Czerwony Dywan z myślą o środowisku. Przesłanie marki podczas Festiwalu zaprezentuje plenerowa strefa „Noś dłużej”. Partner objął patronatem pozakonkursową sekcję filmową Czysta Klasyka.

46. Festiwal Polskich Filmów Fabularnych odbędzie się w terminie 20-25 września 2021 roku w Gdyni.

 

Fot. Anna Rezulak / KFP