Selling Points: jak promować polski film za granicą?

Kliknij, aby pobrać materiały z FTP.

Oscarowy sukces „Idy” zelektryzował polskie środowisko filmowe i udowodnił, że pod względem promocji zagranicznej i globalnego sukcesu polskiego kina, doprawdy sky is the limit. Jednocześnie pojawiło się pytanie – obecne zwłaszcza wśród młodych producentów i agentów sprzedaży – o to, jaka strategia w zagranicznej promocji polskiego filmu może przynieść najlepsze rezultaty. Panel dyskusyjny Selling Points: Jak promować polski film za granicą?, przygotowany w ramach partnerstwa Festiwalu Filmowego w Gdyni i Creative Europe Desk Polska, stanowi próbę odpowiedzi na to pytanie. Celem spotkania jest rozmowa o tym, w jaki sposób pozycjonować polskie kino, jak o nim mówić i jak dostosowywać strategię do konkretnego projektu, aby film powstały nad Wisłą trafił pod wszystkie szerokości geograficzne i cieszył się powodzeniem wśród widzów i krytyków.

Swoim doświadczeniem i spostrzeżeniami na temat kondycji polskiej kinematografii i jej potencjale na rynku zagranicznym podzielą się z nami Izabela Kiszka-Hoflik (Polski Instytut Sztuki Filmowej), Anna Wydra (Otter Films), Marcin Pieńkowski (Agencja PR Storyteller), Agata Szymańska (Balapolis) oraz Katarzyna Siniarska (New Europe Film Sales), natomiast spotkanie poprowadzi Joanna Szymańska z SHIPsBOY.

Panel dyskusyjny ma charakter otwarty, jednak ze względu na ograniczoną ilość miejsc prosimy o przesłanie chęci uczestnictwa mailowo na adres: info@kreatywna-europa.eu. W tytule wiadomości proszę wpisać Selling Points: Jak promować polski film za granicą?, natomiast w treści imię i nazwisko zgłaszanej osoby.

IZABELA KISZKA-HOFLIK, Polski Instytut Sztuki Filmowej

Absolwentka Uniwersytetu Adama Mickiewicza i studium menedżerów kultury SGH. 2001-2004 rzecznik prasowy Festiwalu „Lato filmów” w Kazimierzu. W latach 2000-2005 pracowała jako redaktor prowadzący seriali i filmów fabularnych w Agencji Filmowej TVP w tym czasie była m.in współpomysłodawcą „Festiwalu Kina Niezależnego w Dwójce”, asystentem Dyrekcji Festiwalu Filmów Fabularnych w Gdyni. Od 2005 roku dołączyła do zespołu nowo powstałego Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej, od początku w dziale współpracy międzynarodowej od 2010 roku jako szef działu, od 2012 Pełnomocnik Dyrektora PISF ds. Współpracy Międzynarodowej. Opracowuje strategię promocyjną polskiego kina na rynkach międzynarodowych, reprezentant PISF w European Film Promotion, członek Europejskiej Akademii Filmowej.

MARCIN PIEŃKOWSKI, Agencja PR Storyteller

Filmoznawca, historyk kina, absolwent Uniwersytetu Łódzkiego oraz London School of Public Relations. W latach 2011-2015 rzecznik prasowy oraz dyrektor marketingu i PR Międzynarodowego Festiwalu Filmowego T-Mobile Nowe Horyzonty i American Film Festival. Założyciel firmy Storyteller, zajmującej się promocją polskiego kina w kraju i za granicą.

AGATA SZYMAŃSKA, Balapolis

Absolwentka Organizacji Produkcji Filmowej i Telewizyjnej na Wydziale Radia i Telewizji im. Krzysztofa Kieślowskiego Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. Niezależna producentka specjalizująca się w produkcji niekomercyjnych, autorskich, artystycznych projektów fabularnych („Z daleka widok jest piękny”, „Huba” w reżyserii Anki i Wilhelma Sasnalów). Z Magdaleną Kamińską założyła firmę Balapolis, która odpowiada za powstanie filmu „Walser” w reżyserii Zbigniewa Libery oraz „Baby Bump” Kuby Czekaja, który otrzymał finansowanie w ramach programu Biennale College – Cinema, zapewniając tym samym filmowi premierę na Międzynarodowym Festiwalu Filmowym w Wenecji. Obecnie przygotowuje najnowszy film Adriana Panka pt. „Wilkołak”.

KATARZYNA SINIARSKA, New Europe Film Sales

Head of Sales w New Europe Film Sales; producentka w CoLab Pictures. Absolwentka Kolegium MISH UW (2008) oraz kursów producenckich EAVE i Szkoły Wajdy. Od stycznia 2013 roku związana z New Europe Film Sales, jedyną profesjonalną firmą w Polsce specjalizującą się w sprzedaży filmów długo i krótko metrażowych i na obu polach ma znaczące sukcesy, m.in. nominację i pięć krótkich list do Oscarów® w kategorii filmów krótkometrażowych. W katalogu firmy znajduje się m.in. „Papusza” Joanny Kos-Krauze i Krzysztofa Krauze, a także tegoroczny zwycięzca sekcji Un Certain Regard w Cannes „Rams” („Hrutar”). Katalog filmów krótkich zawiera filmy autorstwa m.in. Rubena Östlunda, Tomasza Bagińskiego oraz Magnusa Von Horna.

ANNA WYDRA, Otter Films

Producent i kierownika produkcji wielu nagradzanych filmów, zarówno dokumentalnych jak i fabularnych, m.in.: „Królik po berlińsku” Bartka Konopki, „Efekt Domina” w reżyserii Piotra Rosołowskiego i Elwiry Niewiery, „Deep Love” Jana P. Matuszyńskiego oraz „Wszystko, co kocham” w reżyserii Jacka Borcucha. Nominowana do Oscara oraz laureatka rzeźby Bronisława Chromego dla najlepszego producenta podczas Krakowskiego Festiwalu Filmowego 2009. Nominowana do nagrody Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej w kategorii Promocja za granicą. Członek Europejskiej Akademii Filmowej, Polskiej Akademii Filmowej oraz Stowarzyszenia Film 1,2. Uczestniczka warsztatów Discovery Campus Masterschool, Ex Oriente, EKRAN+, PIXEL Lab. W 2011 roku ukończyła prestiżowe warsztaty dla producentów – EAVE. W latach 2006-2009 kierownik działu produkcji, a od 2010-2015 wykładowca Programu dla Kreatywnych Producentów w Szkole Wajdy. Prowadzi firmę produkcyjną Otter Films.

JOANNA SZYMAŃSKA, SHIPsBOY

Producent i producent wykonawczy. Współwłaścicielka firmy producenckiej SHIPsBOY. Absolwentka Berlinale Talent Campus (2011) i uczestniczka EAVE Producers Workshop (2015). Ukończyła studia filmoznawcze na Uniwersytecie Jagiellońskim, a w chwili obecnej przygotowuje się do obrony pracy magisterskiej na kierunku prawo. Współpracowała z takimi twórcami jak: Andrzej Wajda, Wojciech Marczewski, Marcel Łoziński, Adam Sikora. Była producentem wykonawczym fabuł w reżyserii Nory McGettigan („Sanctuary”) i Wilhelma Sasnala („Opad”). Przez trzy lata kierowała Działem Produkcji Wajda Studio – realizując kilkanaście krótkometrażowych filmów fabularnych i dokumentalnych. Jako koordynator produkcji zrealizowała dwie edycje międzynarodowego, edukacyjnego programu EKRAN+. W 2014 roku, za film „Mleczny brat” (reż. Vahram Mkhitaryan), otrzymała Nagrodę dla Najlepszego Producenta Filmów Krótkometrażowych i Dokumentalnych na 54. Krakowskim Festiwalu Filmowym. Poza działalnością producencką, Joanna angażuje się także w działalność na rzecz przemysłu filmowego w Polsce – należy do Stowarzyszenia Filmowców Polskich oraz przewodniczy Sekcji Młodych Producentów, którą współzakładała, przystępując do Krajowej Izby Producentów Audiowizualnych. Należy do Europejskiej Akademii Filmowej.

17 września (czwartek) | godz. 13:00-14:30 | Gdyńskie Centrum Filmowe | Sala Morskie Oko