60 kilo niczego

Zimny poranek w odkrywkowej kopalni kruszców. To pierwszy dzień pracy Krzysztofa na stanowisku kierownika. Żeby przetrwać w środowisku pracowników fizycznych, do którego wyraźnie nie pasuje, zamierza trzymać dyscyplinę twardą ręką. Nagły wypadek, którego ofiarą jest jeden z pracowników, wystawi jednak zasady moralne Krzysztofa na próbę...

60 kilo niczego

Ab ovo

Niezwykle plastyczna animacja ilustruje drzemiącą w każdej kobiecie moc płodności. Film ukazuje budzenie się do życia nowego istnienia, ale także niepokój wpisany w przeobrażanie się kobiecego ciała, zatraca swoje dawne kształty i formuje się pod wpływem siły, oddziałującej na nie od wewnątrz. Fizyczne odczuwanie w sobie drugiego człowieka staje się coraz wyraźniejsze, aż do momentu, gdy przekracza on granicę kobiecego ciała...
Ab ovo

Amok

Inspektor policji z mroczną przeszłością po otrzymaniu anonimowego donosu wiąże nierozwiązaną sprawę sprzed lat z nowo wydaną książką. W toku śledztwa poznaje jej autora, młodego filozofa. Ich spotkanie rzuci nowe światło na sprawę i rozpocznie emocjonujący pojedynek pomiędzy dwójką bardzo silnych osobowości, nieustannie balansujących na granicy dobra i zła. W intrydze, w której fikcja wymiesza się z rzeczywistością, a kłamstwo i prawda przestaną być możliwe do odróżnienia, zwycięzca może być tylko jeden. 
Amok

Andrzej Wajda ogląda „Popiół i diament”

Dokumentalny zapis niecodziennej rozmowy z Andrzejem Wajdą, zarejestrowanej równo pół wieku po premierze filmu Popiół i diament. Reżyser w pełnej anegdot narracji odsłania kulisy powstania filmu, opowiada o współpracy scenariuszowej z Jerzym Andrzejewskim, pracy na planie, najsłynniejszych scenach i problemach z cenzurą, wspomina aktorów – Zbigniewa Cybulskiego, Bogumiła Kobielę, Adama Pawlikowskiego – oraz współpracowników.
Andrzej Wajda ogląda „Popiół i diament”

Andrzej Wajda: Róbmy zdjęcie!

Dokumentalny zapis kilkumiesięcznych zmagań na planie filmu Katyń (2007), odsłaniający kulisy wielkiej filmowej maszynerii i atmosferę pracy w zespole kierowanym przez Andrzeja Wajdę. Film jest jednocześnie osobistym portretem Mistrza Polskiego Kina, laureata Oscara. Obserwując go przy pracy na planie filmowym, można się przekonać, jaki był naprawdę: niezwykły ze względu na swą wrażliwość, pasję, precyzję oraz poczucie misji.
Andrzej Wajda: Róbmy zdjęcie!

Andrzej Wajda. Moje Inspiracje

Andrzej Wajda odsłania tajniki swego warsztatu reżyserskiego. Poznajemy powody, dla których reżyser porzucił studia malarskie na krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych i trafił do szkoły filmowej w Łodzi. Dowiadujemy się, czym stała się dla niego sztuka filmowa, co chciał przez nią wyrazić i jak polskie malarstwo inspirowało go przy tworzeniu wybranych scen w najbardziej znanych filmach...
Andrzej Wajda. Moje Inspiracje

Apel

Grupa bezbronnych więźniów obozu koncentracyjnego zostaje rozstrzelana za niesubordynację podczas codziennego apelu. Siłą tego przejmującego filmu jest jego wyrazista, surowa, czarno-biała plastyka realistyczna, ale daleka od naturalizmu. Film nawiązuje do dramatów okresu okupacji hitlerowskiej. Gestapowiec dręczy stojących na apelu więźniów obozu koncentracyjnego. Nieustannie rzuca komendy: "Padnij! Powstań!". Człowiek, który się sprzeciwił, zostaje natychmiast zastrzelony...
Apel

Apolejka i jej osiołek (seria: Bajki i baśnie polskie)

Opowieść o tym, jak wdzięk, radość, skromność i afirmacja życia prowadzą do prawdziwego szczęścia… Na motywach bajki Marii Krüger pod tym samym tytułem.
Apolejka i jej osiołek (seria: Bajki i baśnie polskie)