Nowy świat

Historia trójki młodych imigrantów, którzy próbują odnaleźć swoje miejsce w lepszym świecie… w Polsce. Po opuszczeniu męża, białoruskiego opozycjonisty, Żanna mieszka z córką u siostry w Warszawie. Chce się jak najszybciej wyprowadzić i stworzyć normalny dom ze swoim chłopakiem. Jej plany się skomplikują, kiedy mąż zostanie ponownie aresztowany. 
Afgańczyk Azzam, pracujący dla polskiej armii jako tłumacz, w ojczyźnie jest traktowany jak zdrajca. Po ewakuacji do Polski nie potrafi się otrząsnąć z wojennych przeżyć. Czy odnajdzie się w świecie, w którym zawsze będzie obcy?
Ukrainka Wera ucieka do Polski, aby w tajemnicy przed rodziną poddać się operacji zmiany płci. Niespodziewana wizyta jej ojca i małego synka sprawia, że musi na nowo zmierzyć się z pytaniem o własną tożsamość.

Nowy świat

Nóż w wodzie

Dziennikarz sportowy i jego żona planują spędzić niedzielę na swoim jachcie. Po drodze zabierają młodego autostopowicza. Na łódce między mężczyznami zaczyna toczyć się gra, ujawniająca, że wbrew pozorom obaj - pewny siebie 40-letni konformista i 20-letni buntownik - są podobni, łączy ich to samo pragnienie władzy, dominacji i chęć posiadania.
Legendarny fabularny debiut Romana Polańskiego, zaskakujący precyzją scenariusza, dojrzałością warsztatu, umiejętnością inscenizacji (w czym olbrzymia zasługa operatora, Jerzego Lipmana), prowadzenia aktorów - z klimatyczną muzyką Krzysztofa Komedy w tle.
Nóż w wodzie

Nóż w wodzie. In Memoriam Zygmunta Malanowicza

Dziennikarz sportowy i jego żona planują spędzić niedzielę na swoim jachcie. Po drodze zabierają młodego autostopowicza. Na łódce między mężczyznami zaczyna toczyć się gra, ujawniająca, że wbrew pozorom obaj - pewny siebie 40-letni konformista i 20-letni buntownik - są podobni, łączy ich to samo pragnienie władzy, dominacji i chęć posiadania.
Legendarny fabularny debiut Romana Polańskiego, zaskakujący precyzją scenariusza, dojrzałością warsztatu, umiejętnością inscenizacji (w czym olbrzymia zasługa operatora, Jerzego Lipmana), prowadzenia aktorów - z klimatyczną muzyką Krzysztofa Komedy w tle.
Nóż w wodzie. In Memoriam Zygmunta Malanowicza

O drwalu i diable

"O drwalu i diable", czyli opowieść o tym, że nie taki diabeł straszny, jak go malują...
Dawno, dawno temu, a może nie tak dawno… za górami, za lasami, a może gdzieś niedaleko… był sobie Gajowy, który w ostatnim lesie w okolicy, pilnuje trzy ostatnie, bardzo zestresowane ptasim śpiewem wilki. Był sobie też Drwal, który z braku zajęcia, buduje ciągle nowe budki dla ptaków. I był sobie Diabeł, który robić miał to, co zwykle diabłom przypisane, czyli kusić i nakłaniać do złego, ale… Diabła skusiły maliny Drwala, które ten za swoją pracę dostał od Gajowego. Nawet Czart w piekle jest oburzony i nakazuje Diabłu naprawić szkodę. I tak Diabeł najmuje się u Drwala za pomocnika…
O drwalu i diable

O kinie: Bokiniec

Film dokumentalny o Lucjanie Bokińcu, pomysłodawcy Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych (obecnie Festiwal Filmowy w Gdyni), to podróż w czasy, w którym kino kształtowało człowieka i miało siłę zmieniania rzeczywistości. Czy współczesne kino ma szansę, by znów odgrywać podobną rolę? Lucjan Bokiniec powiedziałby: Jak najbardziej tak! Bo w życiu nie ma rzeczy niemożliwych. Pełnego humoru i charyzmy Bokińca wspominają w filmie Andrzej Wajda, Antoni Krauze, Janusz Zaorski i Józef Gębski. Wspaniali twórcy polskiego kina zawdzięczają bohaterowi wyjątkowe spotkania z publicznością. Imię Lucjana Bokińca nosi nagroda dla najlepszego filmu Konkursu Młodego Kina na Festiwalu Filmowym w Gdyni!
O kinie: Bokiniec

O-bi, o-ba. Koniec cywilizacji

Rok po zakończeniu wojny atomowej, niedobitki ludzkości w strasznych warunkach gnieżdżą się pod betonową kopułą. Ta chroni ich przed szkodliwym promieniowaniem, ale nie głodem, chorobami i stopniową utratą człowieczeństwa. Przy życiu trzyma ich jednak myśl o Arce, która któregoś dnia po nich przybędzie. Soft -"specjalista od perswazji" - członek obozu władzy, wie, że to kłamstwo wymyślone przez rządzących – a jednak sam chce w to wierzyć…
II część tetralogii Szulkina odwołująca się do tradycji negatywnych utopii. Pesymistyczna wizja przyszłości, z jednej strony odczytywana jako alegoria Polski stanu wojennego, z drugiej - bardziej uniwersalnie, w kategoriach egzystencjalnych, jako opowieść o złu tkwiącym w ludziach. Jeden z najciekawszych, najbardziej oryginalnych filmów lat 80.
O-bi, o-ba. Koniec cywilizacji

Obce niebo

Anita próbuje stworzyć perfekcyjną rodzinę. Używa swojej władzy, żeby stworzyć lepszy świat. Obsesja doskonałości prowadzi do tragedii. W imieniu Urzędu odbiera córkę parze polskich emigrantów. Rodzice nie mają żadnych szans w zderzeniu z biurokratyczną machiną. Zdesperowani, decydują się na działanie poza prawem. Czy uda im się ocalić siebie w sytuacji bez wyjścia? 
Rodzina zastępcza walczy o miłość przybranej córki. Wszyscy bohaterowie „Obcego nieba” działają dla dobra dziewięcioletniej Uli, ale to ona płaci cenę i staje się ofiarą ich najlepszych intencji. Ekstremalne emocje. Zderzenie kultur. Pytanie o granice intymności w gwałtownie zmieniającym się świecie.

Obce niebo

Once Upon a Time

Autor wykorzystuje zdjęcia brytyjskiego fotografa Edwarda Muybridge'a, który zasłynął dzięki fotografowaniu poszczególnych faz ruchu. Rozbity na segmenty ruch ponownie ożywa i splata się z dziesiątkami powtarzanych sekwencyjnie czynnościami.
Once Upon a Time